حالت خالی یا صفحه خالی یا حالت داده صفر لحظه ای است که در آن محتوای معمولی یک صفحه نمی تواند به کاربران نمایش داده شود. این یک فرصت عالی برای طراحان UX است تا تجربه رضایتبخشتری را ایجاد کنند. همچنین یک شانس خوش شانس برای طراحی خوب برای جلوگیری از ناامیدی یا سردرگمی کاربر است. حالت های خالی صفحه نمایش های مهمی هستند که نه تنها طراحان، بلکه توسعه دهندگان و مدیران محصول نیز باید آن ها را در نظر بگیرند. آنها پتانسیل قابل توجهی برای افزایش تعامل مشتری، لذت مشتری و حفظ کاربران دارند. انتخاب خوب کلمات و محتوای بصری پاسپورتی برای تعامل با کاربران شما و کمک به آنها در دستیابی به اهدافشان است. چند مثال که در آن حالت های خالی رخ می دهد:
اگر موردی در لیست وجود ندارد
وقتی هیچ نتیجه ای در جستجو وجود ندارد
وقوع یک خطا
از داشبورد UserGuiding
همانطور که از دید کاربر به موضوع نگاه می کنیم، حالت های خالی ظاهر می شوند:
در حال حاضر اولین برداشت ها رخ می دهد
اگر کاربران شکست بخورند
زمانی که کاربران موفق می شوند
این لحظات 2 نتیجه ممکن دارند:
کاربر می تواند برنامه را به طور موقت یا دائم رها کند.
کاربر می تواند درگیر شود تا مشتری وفادار باشد.
این عنصر کوچک اما بسیار مهم طراحی تأثیر قابل توجهی بر تصمیم کاربر برای رها کردن یا ادامه استفاده از یک برنامه دارد.