مالتی مدیا به معنای چند رسانه ای است.سی دی مالتی مدیا یا سی دی چند رسانه ای یکی از جذاب ترین روش های تبلیغاتی  برای معرفی شرکت و محصولات آن شرکت می باشد.سی دی مالتی مدیا به جهت استفاده از تکنولوژی ، به روز بودن و جدید بودن آن مخاطبین بسیار جدیدی را به خود جذب کارکرده و باعت استفاده از سی دی و آشنا شدن کاربر با محصولات و خدمات شرکت می گردد.از آنجاییکه امروزه استفاده از تبلیغات کاغذی مانند کاتالوگ ، بروشور، و برگه های چاپی بسیار فراگیر شده و فقط از حس دیداری و لامسه افراد جهت جذب افراد استفاده کرده عملاً در دراز مدت کاربران زمان کمتری را برای دیدن و یا نگهداری کاتالوگ های کاغذی صرف می کنند. هر چند که تهیه کاتالوگ های کاغذی هزینه بسیار بالاتر و امکانات بسیار کمتری را نسبت به سی دی مالتی مدیا یا سی دی تبلیغاتی دارد.

    سی دی مالتی مدیا امکان به روز رسانی اطلاعات استفاده از صدا ، تصویر ، فیلم ، انیمیشن ، موزیک ، اسلاید عکس ، نمایش حجم بسیار زیاد اطلاعات ، استفاده از فایل ها فنی محصولات و…. را دارا می باشند که از قابلیت و قدرت بسیار زیاد سی دی جهت جذب کاربران بهسی دی چند رسانه ای است.

امکان چاپ  و تولید سی دی مالتی مدیا در اندازه و سایز های متفاوت حتی تولید آن مانند طرح لوگوی شرکت از ویژگی های منحصر به فرد سی دی مالتی مدیا می باشد. سی دی های چند رسانه ای و یا مالتی مدیا به سیستم کاربر وابسته نبوده و بر روی هر سیستمی به راحتی قابل اجرا می باشد که با توجه به قابلیت سازگاری آن بر روی سیستم های مختلف بر محبوبیت این سی دی ها افزوده است.استفاده از  تبلیغات چندرسانه ای   امروزه یکی از راه های مبتکرانه برای ترویج ایده های خود به خریداران بالقوه است.قابلیت تاثیر بصری و جذب مخاطب بالای سی دی های مالتی مدیا ،آن را به عنوان یکی از کاربردی ترین و اثربخش ترین روش های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در عرصه کسب و کار تجارت الکترونیک معرفی  کرده است. قابلیت ها و امکانات منحصر به فرد این محیط ها، باعث شده تا تمامی سازمانها و شرکت های تولیدی یا خدماتی نگاه خاصی به این مقوله داشته باشند.

محصولات مالتی مدیا به طور کلی به  چند بخش عمده تقسیم می شوند:

  – آموزشی: در این نوع از مالتی مدیا سعی میشود در فضایی جذاب و متنوع (Interactive) از تمام قابلیت ها برای تولید یک نرم افزار آموزشی استفاده می شود

  – تبلیغاتی: در ابتدا تبلیغات یا رساندن صدای خود به مخاطبان خاص را در نظر بگیرید. لذا در همین راستا با بهره گیری از قابلیت های کامپیوتر می توان از طرق مختلف از قبیل استفاده از عناصر دیداری وشنیداری مانند: انیمیشن، صوت، عکس و … به هدف مطلوب دست یافت.

کاربردی: نرم افزارهای کاربردی از قبیل پخش کننده های صوتی و تصویری، برای ساخت خود دارای تعریف های استانداردی هستند.

   امروزه  شاهد آن هستیم که شرکت های بیشتری جهت معرفی خدمات و محصولات خود، سی دی های مالتی مدیا طراحی نموده و برای مشتریان خود به جای ارسال کاتالوگهای کاغذی سی دی های مالتی مدیا  را که در واقع کاتالوگ الکترونیکی هست ارسال میکنند

   حال شاید سوال شما این است که چه چیزی را میتوان در یک سی دی مالتی مدیا گنجاند؟شاید بهتر باشد که پرسیده شود که چه مواردی  جزو محتویات سی دی مالتی مدیا شامل نمیشود.به معنای واقعی کلمه هیچ محدودیتی درشیوه ارایه اطلاعات  وجود ندارد.شما در سی دی های مالتی مدیا میتوانید از کلیه موارد گفتار ، موسیقی ، عکس ، متن ، انیمیشن ،پاورپوینت، محیط های تعاملی و رابط با کاربر و ….. و هر چیز که شما فکرش را بکنید  …استفاده کنید.

گروه کریل با بهره مندی از متخصصان زبده در این حوزه می تواند به شما در معرفی محصولاتتان به شیوه ای متمایز کمک نماید.